Directia pentru Agricultura Judeteana Bihor
Contact
Addresa : Str Dimitrie Cantemir NR 24-26, 410519
Oradea, Bihor, Romania
Tel: 0259.416.722 ; 0359.418.302
Mob: 0745.509.272
Fax: 0259.417.976
Email: dadr.bh@madr.ro
Site:https://www.directiaagricolabihor.ro
Au început plățile destinate beneficiarilor programului de sprijin pentru tomate
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) anunță că până la data de 8 iunie 2018, un număr de 3.353 beneficiari ai programului de tomate cultivate în spații protejate din ciclul I au fost plătiți cu suma de 46.264.358,70 lei. Cei mai mulți cultivatori provin din județele Olt (2000), Giurgiu (500), Teleorman (315) și Brăila (200). În primul ciclu din acest an s-au înscris 13.861 cultivatori de roșii.
Reamintim că programul de sprijin pentru tomate, cultivate în sere sau solarii, cu ajutorul căruia producătorii agricoli din România sunt susținuți, se află în al doilea an de implementare, asigurându-se astfel necesarul de consum intern de tomate proaspete din producția autohtonă începând cu luna mai și până în decembrie.
Pentru a fi eligibili pentru acordarea ajutorului de minimis de 3.000 de euro/an pentru cultura de tomate, beneficiarii trebuie, printre altele, să dețină o suprafață cultivată cu tomate în spații protejate de cel puțin 1.000 mp, să obțină o producție de minimum 2 kg tomate/mp, dar și să valorifice o cantitate de tomate de cel puțin 2.000 kg dovedită cu documente justificative.
preluat de pe:www.madr.ro
Prelungirea termenului de valorificare a producției pentru producătorii de tomate
În Ședința de Guvern din 24 mai 2018 s-a aprobat prelungirea perioadei de valorificare a tomatelor cultivate în spații protejatepână la 15 iunie 2018, prin completarea art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 943/2017 pentru aprobarea schemei ,,Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a produsului tomate în spații protejate”, pentru anul 2018.
Hg 500 Minimis lână
În atenția operatorilor economici care activează în agricultura ecologică
În atenția producătorilor agricoli
Informare
MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE
AUTORITATEA NAȚIONALĂ FITOSANITARĂ
OFICIUL FITOSANITAR BIHOR
Str. Dimitrie Cantemir, nr. 24-26 Tel: 0787 605 099
Municipiul Oradea, Județul Bihor Tel/Fax: 0259 268 743
Cod poștal 410519 e-mail:
Nr. 58/O/25.01.2018
CĂTRE: TOATE PRIMĂRIILE JUDEȚULUI BIHOR
SPRE ȘTIINȚĂ: TUTUROR FERMIERILOR și APICULTORILOR
România a notificat Comisia Europeană privind plasarea pe piaţă pentru o perioadă de maximum 103 de zile a următoarelor produse: CRUISER 350 FS (350 g/l Tiametoxam), NUPRID AL 600 FS (600 g/l Imidacloprid), PONCHO 600 FS (600 g/l) (600 g/l Clotianidin), SEEDOPRID 600 FS (600 g/l Imidacloprid), pentru tratarea semințelor pentru combaterea dăunătorilor de sol (Tanymecus dilaticollis și Agriotes ssp.), la culturile de porumb şi floarea–soarelui însămânțate în primăvara anului 2018.
În baza notificării, în conformitate cu prevederile art. 53 al Regulamentului (CE) nr. 1107/2009, s-a eliberat o autorizație temporara de 103 zile pentru fiecare din produsele menționate anterior care expiră la data de 15.04.2018.
Comercializarea şi utilizarea acestor produse pe teritoriul României se va face cu respectarea prevederilor legislației în vigoare privind comercializarea şi utilizarea produselor de protecție a plantelor.
În vederea reducerii riscului asociat utilizării produselor de protecție a plantelor, se vor aplica cu strictețe următoarele măsuri:
- 1.Sămânța de porumb şi de floarea-soarelui tratată cu unul din produsele menționate se va utiliza numai în zonele şi pe suprafețele cu infestare foarte puternică a dăunătorilor de sol Tanymecus dilaticollis (Rățișoara porumbului) şi Agriotes ssp. (Viermii sârmă).
- 2.Companiile vor comercializa produsele numai la operatorii care fac dovada că tratamentul va fi efectuat numai cu personal calificat, în instalații profesionale (stații/mașini de tratare a semințelor) înregistrate la oficiile fitosanitare județene.
- 3.Stațiile/mașinile de tratare a semințelor trebuie să fie neapărat dotate cu dispozitive de înmagazinare a prafului care rezultă în urma acoperirii semințelor cu produse de protecția plantelor. Companiile deținătoare a omologării vor ține o evidență strictă a cantităților de produs comercializat/operator economic, pe care o vor comunica săptămânal Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale – Autoritatea Națională Fitosanitară, în fiecare zi de luni până la ora 12.00, pe adresa de e-mail: ionelia.gheorghita@anfdf.ro, în vederea evitării creării de stocuri de produs/sămânță tratată după expirarea perioadei de 103 zile.
- 4.Operatorii economici prestatori de servicii autorizați odată cu comercializarea semințelor tratate cu neonicotinoide vor pune la dispoziția fermierilor și plăcuțe de avertizare pe care se vor inscripționa sintagma „semințe de porumb/floarea soarelui tratate cu NUPRID AL 600 FS/ CRUISER 350 FS/ SEEDOPRID 600 FS/PONCHO 600 FS.”
- 5.Etichetarea ambalajului semințelor tratate se va face conform prevederilor art. 49 (4) al Regulamentului (CE) nr. 1107/2009.
- 6.Însămânțarea se va efectua cu semănători pneumatice echipate adecvat care să asigure un înalt grad de încorporare în sol şi o reducere la minimum a pierderilor şi emisiilor de praf, respectând bunele practici agricole;
- 7.În vederea asigurării protecției familiilor de albine împotriva intoxicațiilor cu produse de protecție a plantelor, se vor aplica toate măsurile ce se impun conform legislației în vigoare, de către toți operatorii economici care dețin stații/mașini de tratare a seminței, de către cei care depozitează şi manipulează sămânță tratată şi de către fermierii care seamănă semințe tratate cu produse de protecție a plantelor.
- 8.Producătorii agricoli (fermierii) care utilizează la semănat sămânță tratată, vor ține o evidență strictă a suprafețelor însămânțate, în registrul privind evidenta tratamentelor cu produse de protecție a plantelor pe culturi.
- 9.Fermierii au obligația să marcheze solele, unde s-au înființat culturile de porumb/floarea-soarelui cu semințe tratate, folosind plăcuțe de avertizare, cu sintagma:
- 10.Fermierii au obligația de a anunța în timp util, atât primăriile cât şi apicultorii din zonă cu privire la perioada în care se va derula acțiunea de semănat a semințelor tratate cu unul din produsele CRUISER 350 FS, NUPRID AL 600 FS, PONCHO 600 FS, SEEDOPRID 600 FS.
- 11.Inspectorii fitosanitari vor monitoriza întreaga acțiune şi vor efectua controale atât în locurile de tratare a semințelor cât şi în câmp, la semănat.
- 12.Este interzisă crearea de stocuri de produs, respectiv sămânță tratată după data de 15.04.2017.
- 13. Este interzisă comercializarea produselor de protecție a plantelor și a semințelor tratate cu neonicotinoide în fitofarmacii.
„Semințe de porumb/floarea-soarelui tratate cu (denumire produs de protecție a plantelor)”
Nerespectarea prevederilor mai sus menționate, va avea drept consecință retragerea autorizațiilor conform art. 44, alin. (3) din Regulamentul CE nr. 1107/2009 privind introducerea pe piață a produselor fitosanitare.
Cu stimă,
Şef serviciu
ing. Nicolae RUGEA
Codul de bune practici în relația dintre fermieri și apicultori
Centre de colectare lână funcționale la nivel național la data de 04.01.2018
Nr. crt. | Județ | Denumire firmă | Localitate | Administrator | Nr. telefon | Capacitate de stocare |
1 | Galați | Total TDC SRL | Scanteiesti | Manitiu C-tin | 0744 776 904 | 8000 tone |
2 | Maramureș | SC Nova Mat Colect SRL | Sumcuta Mare | Marchis Gheorghe | 0753 094 545 | 500 tone |
3 | Tulcea | LTA Mondial SRL | Baia | Liuta Adam | 0744 665 395 | 2000 tone |
4 | Bistrița Năsăud | SC Mis Grup SRL | Sangeorz Bai | Iugan Emil | 0724 023 551 | 500 tone |
5 | Constanța | Conti Total Top SRL | Lumina | Hagi Nicolae | 0744 509 357 | 400 tone |
6 | Constanța | Stejarul SRL | M. Kogalniceanu | Stere Stefan | 0722 254 086 | 600 tone |
7 | Constanța | SC Lana Pel SRL | Medgidia | Paris Dimciu | 0723 819 269 | 500 tone |
8 | Constanța | Kai Fu SRL | Targusor | Kai Fu Codrin | 0762 592 489 | 350 tone |
9 | Sibiu | SC Tolga SRL | Sibiu | Erdogan Ergun | 0744 476 986 | 8000 tone |
10 | Sibiu | Eurobussiness SRL | Sacel | Banescu Cornel | 0744 519 224 | 500 tone |
11 | Sibiu | Wollsib.SRL | Apoldu de Sus | Gheorghe Nicolae | 0745 645 091 | 1500 tone |
12 | Bacău | Rosignon SRL | Faraoani | Coșea Iulian | 0743 086 066 | 200 tone |
13 | Bacău | Stofe Buhusi SA | Buhusi | Campanu Stefan | 0732 126 386 | 1000-1500 tone |
14 | Suceava | SC Com Lacrimioara | Falticeni | Lacrimioara Rasnita | 0742 350 271 | 500 tone |
Model cerere de înscriere în programul Bazna si Mangalița
Program de sprijin pentru crescătorii de porci din rasele Bazna și Mangalița
Noi reglementări privind pășunatul animalelor domestice
Pășunatul animalelor domestice va fi permis pe perioada întregului an crescătorilor care sunt proprietari sau dețin cu orice titlu terenuri agricole ori au acordul scris al proprietarilor de terenuri agricole, pe care se pășunează.
Măsura a fost luată astăzi, în Ședința de guvern, printr-o ordonanță de urgență care ridică interdicția pășunatului în perioada 6 decembrie - 24 aprilie, pentru o parte din proprietarii animalelor domestice.
Guvernul a stabilit, prin ordonanță de urgență, modificarea prevederilor art. 23 alin.(1) lit.c) din Legea nr. 407/2006 a vânătorii și a protecţiei fondului cinegetic. Potrivit noii reglementări, „se interzice păşunatul animalelor domestice în terenul agricol între 6 decembrie şi 24 aprilie, cu excepția cazurilor în care proprietarul animalelor domestice este proprietar sau deține cu orice titlu terenul agricol sau are acordul scris al deținătorului de teren pe care se pășunează”.
Vechea reglementare prevedea interdicția pășunatului pentru toți crescătorii de animale. Această interdicție ar fi putut să conducă la producerea de însemnate pierderi de animale prin mortalități, să creeze premisa renunțării la activitatea de creștere a animalelor, depopulării spațiului rural, dispariției locurilor de muncă și imposibilității asigurării hranei pentru populație.
De asemenea, aplicarea sancțiunilor contravenționale pentru crescătorii de animale care sunt proprietari sau dețin cu orice titlu terenul agricol sau au acordul scris al deținătorului de teren pe care se pășunează, pe de o parte, iar pe de altă parte, așa cum s-a mai evidențiat, pierderile importante în rândul efectivelor de animale și reducerea veniturilor crescătorilor de animale, ar putea determina consecințe negative sociale și economice.
Prin aplicarea actului normativ adoptat astăzi, România își menține calitatea de producătoare și exportatoare de produse de origine animală și va avea o contribuție semnificativă la creșterea produsului intern brut.
preluat de pe www.madr.ro
Programul de sprijin pentru tomate continuă și în 2018
Cultivatorii de tomate în spații protejate vor beneficia și în 2018 de schema de ajutor de minimis prevăzută pentru acest sector în Programul de Guvernare. În Ședința de guvern astăzi, 20 decembrie 2017, a fost adoptată, printr-o Hotărâre, schema de "Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a produsului tomate în spaţii protejate", pentru anul 2018. Resursele financiare necesare aplicării schemei sunt de 183 de milioane lei, reprezentând echivalentul în lei a sumei de 40 de milioane euro și se asigură din bugetul pe anul 2018.
Schema de minimis pentru anul viitor este similară anului 2017 și se va implementa de către Direcțiile pentru Agricultură Județene (DAJ), iar potențialii beneficiari sunt:
producătorii agricoli persoane fizice care deţin atestat de producător
producătorii agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale, constituite potrivit OUG nr. 44/2008
producătorii agricoli persoane juridice.
Valoarea ajutorului de minims este de 3.000 euro/beneficiar/an. Sumele se plătesc într-o singură tranşă. Pentru o evaluare eficientă a producției de tomate, a fost inclusă în cerere obligativitatea producătorilor de tomate ca la finalul recoltării să comunice DAJ cantitatea totală de tomate obținută pe suprafața de 1.000 m2.
Pentru a fi eligibili acordării acestei forme de sprijin financiar pentru cultura tomate, beneficiarii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
Să dețină o suprafață cultivată cu tomate în spații protejate de minimum 1.000 mp, marcată la loc vizibil, cu o placă indicator inscripționată “Program susținere tomate, 2018“ și să menționeze numărul cererii depuse pentru obținerea finanțării;
Să obțină o producție de minimim 2 kg de tomate/mp și să facă dovada producției realizate prin documente justificative privind comercializarea producției;
Să fie înregistrați în evidențele Registrului agricol deschis la primăriile în a căror rază administrativ-teritorială se află suprafețele cultivate cu tomate în spațiile protejate în anul de cerere;
Să valorifice producția în perioadele ianuarie-mai inclusiv, și/sau noiembrie-20 decembrie, inclusiv.
Scopul acestui program este realizarea unei producții cantitative și calitative și are rolul de a eficientiza exploatația prin capitalizare, în vederea dezvoltării unui management eficient al acesteia. În același timp, programul răspunde dorinței consumatorului de a avea acces la produse proaspete în perioada rece a anului.
Ca urmare a Hotărârii de Guvern adoptată astăzi, fermierii interesați și care îndeplinesc cumulativ criteriile necesare pot depune solicitari de înscriere în Program încă de la începutul anului.
Informații suplimentare:
Programul de susținere a produsului tomate în spații protejate derulat în anul 2017, elaborat în baza Programului de Guvernare, a prezentat un mare interes în rândul producătorilor agricoli cultivatori de tomate în spații protejate. După primul an de implementare situația se prezintă astfel:
- 9.350 beneficiari înscriși în program;
- 4.397 beneficiari care au încheiat ciclul I. Suma plătită beneficiarilor a fost de 59.277.715,80 lei.
- 3.619 beneficiari plătiți în ciclul II cu suma de 48.789.147 lei (la data de 18.12.2017).
Cu toate că măsura de sprijin a fost o noutate pentru sectorul legume-fructe s-a observat o creștere a numărului de cereri în decursul anului, producătorii agricoli manifestând interes în accesarea acestei forme de sprijin pentru tomatele cultivate în spații protejate.
preluat de pe www.madr.ro
Agricultura la raport 2017
COMUNICAT DE PRESĂ
Ca și orice ramură importantă a economiei naționale, la sfârșit de an este bine venită o analiză a ceea ce ne-am propus să realizăm.
Agricultura, ca principal motor de dezvoltare economică prezintă o importantă deosebită, orice reușită fiind simțită în bunăstarea întregii populații.
Anul 2017, a însemnat pentru Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, atât din punct de vedere al măsurilor administrative cât și al rezultatelor din domeniu, un an încărcat de realizări, astfel: au fost elaborate și aprobate un număr de 466 acte normative din care 5 legi, 7 ordonanțe și ordonanțe de urgență; 63 hotărâri de guvern; 391 ordine de ministru și 9 memoranduri.
Măsurile luate în cadrul acestor acte normative au dus la acordarea in timp util al subvențiilor pentru agricultură, APIA autorizând la plată suma de 2.766 miliarde Euro pentru campania 2016 și au fost plătiți în avans începând cu 16 octombrie 2017, 885.864 fermieri care reprezintă 70% din subvenția pe suprafață aferentă anului 2017, iar din data de 16 noiembrie 2017 a început acordarea plăților pentru crescătorii de animale, reprezentând avans în valoare de 99 milioane Euro.
Totodată a crescut gradul de absorbție al fondurilor europene fiind utilizata suma de 3,33 miliarde Euro din fonduri europene destinate agriculturii.
S-au investit 1,15 miliarde Euro pentru reabilitarea unui număr de 86 amenajări de irigații care vor deservi în final o suprafață de 2 milioane hectare, lungimea canalelor care vor duce apa gratis la parcelele fermierilor fiind in prezent de 1700 km.
O importanță deosebită s-a acordat sistemului național antigrindină și de stimulare a precipitațiilor, fiind înființate 34 puncte de lansare și alte 26 astfel de puncte de lansare care urmează a fi puse în funcțiune până la data de 15 aprilie 2018.
Dacă spunem agricultură, cu siguranță spunem cantitate și calitate alimentară. Pentru prima dată în istoria agriculturii românești putem enumera nouă culturi agricole cu recorduri istorice obținute în anul 2017, fiind contabilizate peste 26,87 milioane tone cereale, deci aproape 1,4 tone pe locuitor.
S-au realizat la grâu plus secara plus triticale 10,16 milioane tone cu o producție medie de 4836 kg/ha, la rapița 1,68 milioane tone cu o producție medie de 2844 kg/ha, la mazăre 298,6 mii tone cu o producție medie de 2766 kg/ha, la orz plus orzoaică 2,04 milioane tone cu o producție medie de 4942 kg/ha, la floarea soarelui 3,16 milioane tone cu o producție medie de 2725 kg/ha, la soia 405,3 mii tone cu o producție medie de 2381 kg/ha și la porumb 14,56 milioane tone cu o producție medie de 5854 kg/ha.
În datele mai sus prezentate se regăsește și profesionalismul fermierilor din județul Bihor, care în anul 2017 au contribuit evident la aceste producții medii istorice, obținând la grâu o producție medie de 5100 kg/ha, 5500 kg/ha la triticale, 5100 kg/ha la orzoaică, 3500 kg/ha la rapiță și 6400 kg/ha la porumb, fiind ușor de observat depășirea producțiilor medii pe țară.
Dintre programele Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale promovate prin Hotarâri de Guvern, programul tomate s-a dovedit a fi foarte apreciat de legumicultorii din județul Bihor, astfel un număr de 166 producători agricoli au beneficiat în urma producerii și valorificării tomatelor de catre 3000 Euro, valoarea totală intrată în economia județului fiind de 498 mii Euro.
Programele de sprijin a crescătorilor de ovine precum și programul de promovare și susținere a raselor de porci Bazna si Mangalița, alaturi de alte măsuri, sunt asteptate cu interes de producătorii bihoreni pentru anul 2018.
Director executiv,
Dr. ing. Nicolae HODIŞAN
Programul de sustinere a produsului tomate in spatii protejate
COMUNICAT DE PRESA
Urmare a implementarii programului de finantare promovat de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru sprijinirea producatorilor de tomate in baza HG 39 / 2017 , in aceasta perioada Directia pentru Agricultura Judeteana Bihor a virat sumele de bani pentru 60 de exploatatii agricole inscrise in program, pentru etapa de producere si valorificare din aceasta toamna.
Daca in perioada de valorificare din Vara un numar de 55 cultivatori de rosii din judetul Bihor au beneficiat de 3000 Euro fiecare, in total 165000 Euro ca urmare a valorificarii tomatelor romanesti pe piata interna pentru etapa din toamna acestui an un numar de 117 producatori agricoli au comunicat plantarea si rodirea celor 1000 mp spatiu protejat cu tomate.
Dintre acestia pentru 60 de producatori agricoli, Luni 27.11.2017 au fost virati banii in conturile acestora . Alte 36 de dosare sunt depuse si avizate pentru plata urmand ca in zilele urmatoare sa fie solicitate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale sumele necesare efectuarii platilor.
Un lucru imbucurator este ca doar 3 producatori agricoli din judetul Bihor sau retras din acest program, 2 producatori s-au retras din motive obiective si unul a fost declarat neeligibil ca urmare a verificarilor efectuate.
Doresc sa aduc in atentia celor interesati ca pentru anul 2018 “Programul tomate” va continua urmand ca in perioada urmatoare sa fie aprobata printr-o Hotarare de Guvern procedura de depunere a cererilor de inscriere in “Programul Tomate 2018”.
Cei interesati se pot informa la sediul Directiei pentru Agricultura Judeteana Bihor din Municipiul Oradea, str. Dimitrie Cantemir , nr. 24 -26, telefon : 0259416722; e-mail : , persoana de contact: ing. Varga Alecsandru Pavel.
DIRECTOR EXECUTIV,
DR. ING. HODISAN NICOLAE FLORIAN
Responsabil mass-media
Ing. Copil Cristina
Ordonanță de Urgență nr. 81 din 08.11.2017 privind modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 12/2006 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieței pe filiera cerealelor și a produselor procesate din cereale
EMITENT:
Guvernul
PUBLICAT ÎN:
Monitorul Oficial nr. 895 din 15 noiembrie 2017
Data Intrarii in vigoare: 15 Noiembrie 2017
-------------------------------------------------------------------------
având în vedere necesitatea adoptării de măsuri urgente de reglementare care privesc sfera de producere, depozitare şi comerţul cu cereale,
luând în considerare prevederile art. 7 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1.185 al Comisiei din 20 aprilie 2017 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentelor (UE) nr. 1.307/2013 şi (UE) nr. 1.308/2013 ale Parlamentului European şi ale Consiliului în ceea ce priveşte notificările către Comisie a informaţiilor şi documentelor, precum şi de modificare şi abrogare a mai multor regulamente ale Comisiei, prin care se instituie obligaţia ca statele membre să ia toate măsurile necesare pentru transmiterea către Comisia Europeană a informaţiilor referitoare la preţurile produselor agricole, precum şi celor referitoare la producţie şi piaţă,
având în vedere că recoltarea cerealelor este în curs de finalizare, lipsa unor astfel de prevederi înseamnă preluarea produselor fără negociere prin impunerea unor preţuri de achiziţie sub costurile de producţie estimate de fermieri ca minim acceptabile.
Ţinând cont de faptul că în ultima perioadă a existat o stare conflictuală între cele două categorii de participanţi pe piaţă, o nemulţumire a fermierilor creată de faptul că preţul oferit şi condiţiile în care se derulează relaţia cumpărător-vânzător nu reflectă în niciun fel valoarea produsului şi importanţa acestuia pentru sectorul agricol, situaţie ce a dus la rezilierea unor contracte,
având în vedere că în absenţa unei legislaţii la nivelul Uniunii Europene referitoare la contractele scrise, formale, statele membre pot decide, în conformitate cu legislaţia naţională privitoare la contracte, că este necesar să se recurgă la astfel de contracte, sub rezerva respectării dreptului Uniunii Europene şi, în special, a bunei funcţionări a pieţei interne şi a organizării comune a pieţelor,
pentru a asigura o dezvoltare viabilă a producţiei de cereale şi a asigura astfel un nivel de viaţă decent producătorilor din spaţiul rural, ar trebui consolidată puterea de negociere a acestora cu procesatorii, ceea ce ar duce la o distribuţie echitabilă a valorii adăugate de-a lungul lanţului de vânzare.
Având în vedere particularităţile sectorului cereale şi pentru a garanta că interesele tuturor părţilor sunt luate în considerare în mod adecvat şi având în vedere necesitatea de a evita orice dezechilibru al pieţei, este necesară instituirea unui contract-cadru de vânzare-cumpărare, care să prevadă condiţiile de vânzare-cumpărare.
Ţinând cont de necesitatea stabilirii urgente a unui mecanism de mediere între vânzător şi cumpărător prin stabilirea unor relaţii contractuale echitabile, cu respectarea indicatorilor de calitate stabiliţi, care reprezintă indicatori de plată, cu rolul de a demonstra că produsul obţinut poate fi direcţionat necondiţionat către scopul propus,
se impun întărirea disciplinei şi responsabilizarea partenerilor pe filiera de comercializare prin instituţionalizarea utilizării unor proceduri de achiziţie, depozitare şi comercializare unitare, pentru a evita discriminarea, ceea ce va asigura un grad ridicat de predictibilitate a activităţii de valorificare a cerealelor.
Având în vedere necesitatea unei mai bune valorificări a producţiei de cereale, prin instrumentarea unor contracte-cadru care să permită siguranţa valorificării eficiente a cerealelor de la fermier la procesator/comerciant, precum şi conferirea unor preţuri echitabile pentru recuperarea cheltuielilor efectuate cu producţia, cu atât mai mult cu cât preluarea la intervenţie a cerealelor în situaţii de supraproducţie nu este funcţională din cauza preţului stabilit la 101 euro/to, conform Regulamentului (CE) nr. 670/2009 al Comisiei din 24 iulie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului în ceea ce priveşte intervenţia publică prin intermediul licitaţiilor pentru achiziţionarea grâului dur sau a orezului nedecorticat şi de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 428/2008 şi (CE) nr. 687/2008,
având în vedere caracterul dinamic al sectorului şi orientarea cu predilecţie a fermierilor către o calitatea superioară a cerealelor a căror comercializare se află în progres, se impune un sistem de asigurare a trasabilităţii producţiei cu respectarea unor obiective de calitate, precum şi un minim de elemente potrivit Regulamentului (UE) nr. 1.308/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de instituire a unei organizări comune a pieţelor produselor agricole şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CEE) nr. 234/79, (CE) nr. 1.037/2001 şi (CE) nr. 1.234/2007 ale Consiliului.
Luând în considerare că nepromovarea prezentului act normativ în regim de urgenţă poate avea consecinţe nefavorabile asupra părţilor implicate în sectorul cereale, cu impact asupra bugetului sectorului agricol al României, şi anume:
- imposibilitatea asigurării fluxurilor de informaţii corecte şi concludente privind piaţa produselor agricole şi alimentare prevăzute în anexele nr. I-III din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1.185, acest fapt generând riscul neangajării unor sume de către Uniunea Europeană;
– în absenţa unei legislaţii la nivel naţional referitoare la aceste contracte şi, implicit, neutilizarea contractelor scrise formale în sectorul cerealelor ar duce la lipsa responsabilităţii operatorilor în alte sectoare, imposibilitatea efectuării unui control din partea autorităţilor fiscale în ceea ce priveşte preţul de vânzare şi plata taxelor aferente, precum şi la apariţia anumitor practici comerciale neloiale;
– posibilitatea declanşării unei crize pe piaţa cerealelor prin creşterea producţiei şi scăderea preţurilor, precum şi prin lipsa unei predictibilităţi economice a fermierilor şi operatorilor economici;
– distorsionarea pieţelor agricole prin declanşarea unor crize mai ales în contextul embargoului impus de Federaţia Rusă asupra produselor agricole provenite din Uniunea Europeană;
– imposibilitatea calculării unor măsuri de sprijin pentru fermieri, atunci când aceştia sunt afectaţi de o perturbare gravă a pieţei sau intră în faliment,
întrucât elementele prezentate constituie situaţii extraordinare şi vizează interesele economice ale României pe termen scurt şi mediu,
în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţie de urgenţă şi extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată
,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ART. I
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/2006
pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei pe filiera cerealelor şi a produselor procesate din cereale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 184 din 27 februarie 2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 225/2006
, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 2, litera b)
va avea următorul cuprins:
"b) Organizaţia Interprofesională «Cereale şi Produse Derivate din România», denumită în continuare O.I.C.P.D.R."
2. La articolul 3, alineatul (2)
va avea următorul cuprins:
"(2) Vânzarea cerealelor de către producătorii agricoli persoane fizice sau juridice, pe piaţa internă sau la export, se realizează pe baza contractelor de vânzare, al căror model se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, la propunerea O.I.C.P.D.R., şi a facturilor emise potrivit legii, iar în cazul persoanelor fizice care nu au obligaţia emiterii facturilor şi desfăşoară activităţi economice potrivit prevederilor Legii nr. 145/2014
pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, cu modificările şi completările ulterioare, a documentelor de valorificare reglementate de această lege, cu respectarea prevederilor art. 12 alin. (1)."
ART. II
(1) Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale prevăzut la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/2006
pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei pe filiera cerealelor şi a produselor procesate din cereale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 225/2006
, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu modificările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se emite în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
(2) În termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, orice vânzare-cumpărare de cereale pe piaţa internă sau la export trebuie să facă obiectul unui contract scris între părţi sau primii cumpărători trebuie să facă o ofertă scrisă de a contracta. Primii cumpărători sunt persoane fizice, persoane fizice autorizate în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008
privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016
, şi persoane juridice care achiziţionează cereale de la producătorii agricoli în vederea consumului/procesării/comercializării acestora.
(3) Contractul de vânzare şi/sau oferta de a contracta, prevăzute la alin. (2), încheiate între părţi înainte de livrare, trebuie să îndeplinească condiţiile şi să conţină elementele prevăzute la art. 168 alin. (1) şi (4)-(7) din Regulamentul (UE) nr. 1.308/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de instituire a unei organizări comune a pieţelor produselor agricole şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CEE) nr. 234/79, (CE) nr. 1.037/2001 şi (CE) nr. 1.234/2007 ale Consiliului.
ART. III
Contractele de vânzare încheiate pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/2006
, aprobată cu modificări prin Legea nr. 225/2006
, cu modificările şi completările ulterioare, înainte de data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă sunt supuse dispoziţiilor legale în vigoare la data când acestea au fost încheiate în tot ceea ce priveşte încheierea, modificarea, interpretarea, efectele, executarea şi încetarea acestora.
PRIM-MINISTRU
MIHAI TUDOSE
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Petre Daea
Ministrul finanţelor publice,
Ionuţ Mişa
Ministrul afacerilor externe,
Teodor-Viorel Meleşcanu
p. Ministrul delegat pentru afaceri europene,
Cristian-Gabriel Winzer,
secretar de stat
Bucureşti, 8 noiembrie 2017.
Nr. 81.
-----
Sprijin cuplat în sectorul zootehnic
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale informează că Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), începând cu data de 16.11.2017, demarează autorizarea la plată a femierilor care au solicitat, în cadrul Campaniei 2017, sprijin cuplat (SCZ) în sectorul zootehnic.
Plafoanele și cuantumurile sunt prezentate în tabelul mai jos:
Schema de plată |
Plafon |
Capete |
Cuantum |
Avans |
||
euro |
lei |
euro |
lei |
70% |
||
SCZ – sprijin cuplat categoria bivoliţe de lapte |
1.470.000 |
6.760.971 |
7.833 |
187,6676 |
863,1394 |
131,37 |
SCZ – sprijin cuplat categoria taurine din rase de carne şi metişii acestora |
11.550.000 |
53.121.915 |
22.213 |
519,9658 |
2391,4786 |
363,98 |
SCZ – sprijin cuplat categoria vaci de lapte |
86.000.000 |
395.539.800 |
194.535 |
442,0798 |
2033,2577 |
309,46 |
Precizăm că plata sprijinului cuplat în sectorul se efectuează în lei la un curs de schimb de 4,5993 lei pentru un euro, stabilit de Banca Centrală Europeană la data de 29 septembrie 2017.
preluat de pe www.madr.ro
Au început plățile pentru ciclul II al programului de sprijin pentru tomate
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) anunță că până la data de 7 noiembrie 2017 un număr de 195 beneficiari ai programului de susținere a tomatelor cultivate în spații protejate din ciclul II au fost plătiți cu suma de 2.628.873 lei.
În perioada imediat următoare alți 52 beneficiari vor primi suma de 1.941.321,60 lei (peste 430.000 euro). Iar în data de 07.11.2017 au mai fost primite la MADR alte 197 cereri pentru suma de 2.655.835,80 lei.
Odată cu începerea celei de-a doua etape a programului guvernamental de sprijin pentru tomatele românești, inspectorii fitosanitari au demarat prelevarea de probe în vederea expedierii acestora către Laboratorul pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide în Plante și Produse Vegetale București și către cel regional din Mureș.
Rezultatul analizelor de laborator pentru probele finalizate demonstrează faptul că niciun consumator nu este expus la reziduuri de pesticide care i-ar putea pune în pericol sănătatea.
Producătorii agricoli români susţinuţi prin programul de sprijin guvernamental să cultive tomate în spaţii protejate dau dovadă de seriozitate şi cumpătare în ceea ce priveşte utilizarea optimă şi în condiţii de siguranţă a produselor de protecţie a plantelor.
Pentru a fi eligibili pentru acordarea ajutorului de minimis de 3.000 de euro/an pentru cultura de tomate, beneficiarii trebuie, printre altele, să dețină o suprafață cultivată cu tomate în spații protejate de cel puțin 1.000 mp, să obțină o producție de minimum 2 kg tomate/mp, dar și să valorifice o cantitate de tomate de cel puțin 2.000 kg dovedită cu documente justificative.
Reamintim că schema de ajutor de minimis este destinată producătorilor agricoli persoane fizice care dețin atestat de producător, producătorilor agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și familiale, producătorilor agricoli persoane juridice.
preluat de pe www.madr.ro
Se prelungește sesiunea de primire a proiectelor pentru obținerea unor produse alimentare prin PNDR 2020
Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) anunță prelungirea sesiunii de primire a proiectelor de investiții în procesarea și marketingul produselor agricole, în vederea obținerii de produse neagricole, prin intermediul schemei GBER aferentă submăsurii 4.2 din Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020, până la 30 noiembrie 2017, ora 16:00.
Alocarea financiară, disponibilă în sesiunea din acest an, pentru schema GBER aferentă sM 4.2 „Sprijin pentru investiții în procesarea/ marketingul produselor agricole” este de 70 de milioane de euro. Până în prezent, AFIR a primit on-line 28 de cereri de finanțare în valoare totală nerambursabilă de peste 26 de milioane de euro.
Dintre investițiile eligibile prin schema GBER, amintim fabricarea produselor de panificație, a îngheţatei şi a sorbetului, dar și fabricarea unor băuturi, cum ar fi berea artizanală. Valoarea finanțării este de maximum 2,5 milioane de euro/ proiect în funcție de tipul de beneficiar și de specificul investiției.
Sprijinul acordat pentru procesarea secundară a produselor agricole în vederea obținerii de produse neagricole, prin schema GBER aferentă sM 4.2, este de până la 50% nerambursabil și este corelat cu tipul întreprinderii, tipul investiției și zona de dezvoltare regională în care este amplasată investiția. Pragul de calitate lunar, stabilit pentru luna noiembrie 2017, este de 15 puncte.
Depunerea cererilor de finanțare se face on-line pe pagina oficială a Agenției, www.afir.info, până la termenul limită al sesiunii, 30 noiembrie 2017, ora 16:00. Toți cei interesați să depună cereri de finanțare prin schema GBER aferentă sM 4.2 pot consulta gratuit Ghidul solicitantului și anexele aferente pe site-ul AFIR, la secțiunea „Investiții PNDR”.
preluat de pe www.madr.ro
Raport de activitate 2017
Comunicat de presa 04.10.2017- "Ziua Nationala a Produselor Agroalimentare Romanesti"
ZIUA NAȚIONALĂ A PRODUSELOR ROMÂNEȘTI
Începând din acest an, vom sărbători la 10 octombrie "Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești".
Având în vedere dezvoltarea acestui concept de produs național, concept care se dezvoltă tot mai pronunțat în țările membre ale Uniunii Europene, care are scopul de a stimula consumul de produse autohtone, Parlamentul României prin Legea 168/2017 care modifică și completează Legea 18/1991 republicată, instituie data de 10 octombrie ca fiind ziua națională a produselor agroalimentare ramânești.
Prin produs național se înțelege a fi acel produs agroalimentar, obținut în proporție de 100 % pe teritoriul național, atât produsele agricole ca și materie primă cât și ca loc de procesare al acestora.
Se impune un astfel eveniment pentru a aduce câtuși de puțin în atenția consumatorilor importanța alegerii de pe rafturile magazinelor sau de pe standurile din piețele agroalimentare a produselor agricole produse de fermierii noștri și procesate în unități de producere ale cărui personal lucrativ sunt cetățeni români.
Obiectivul acestui demers este de a promova produsele românești, de a stimula consumul acestora și nu în ultimul rând acela de a stimula economia națională prin menținerea unui circuit financiar național.
La 10 octombrie, să consumăm cu prioritate produse agroalimentare românești.
Director executiv,
dr. ing. Nicolae HODIŞAN
Informare amenajamente pastorale
Oradea,
14.03.2017
Informare Amenajamente Pastorale Potrivit prevederilor art. 10 alin (1) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2013 cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu anul 2018 este obligatorie aplicarea amenajamentelor pastorale la nivelul fiecarei Unitati Administrativ Teritoriale (UAT) pentru accesarea fondurilor europene aferente platilor pe suprafata, ceea ce implica finalizarea acestei actiuni pana la 31 decembrie 2017. Ca urmare va aducem la cunostinta ca aveti obligatia de a constitui la nivelul consiliului local, un grup de lucru in vederea elaborarii proiectelor pentru amenajamente pastorale. In acest sens va solicitam sa transmiteti la fiecare sfarsit de luna, stadiul de realizare a acestei actiuni la adresa de e-mail si totodata sa solicitati reprezentantului DAJ Bihor repartizat la UAT-ul dumneavoastra sprijin in acest sens. Pentru formatii suplimentare, va puteti adresa d-lui ing. Bodea Ioan, tel. 0741/195207.
DIRECTOR EXECUTIV
dr. ing. Hodişan Nicolae Florian
Comunicat de presa 30.01.2017
COMUNICAT DE PRESA
Sfarsitul anului 2016 s-a marcat in administratia agricola prin finalizarea unui proces de reorganizare la nivelul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, proces care a demarat odata cu aprobarea in Parlamentul Romaniei a Legii nr.157/2016 privind unele masuri pentru reorganizarea unor structuri aflate in subordinea si coordonarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, a Hotararii de Guvern nr. 860/2016 privind organizarea, functionarea si stabilirea atributiilor Directiilor pentru Agricultura Judetene ca institutii nou infiintate, prin preluarea activitatii patrimoniului si personalului fostelor Directii pentru Agricultura, a compartimentelor functionale din subordinea Directiei, Monitorizare, Inspectii, Verificare si Control din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale precum si a Camerelor Agricole Judetene din subordinea Consiliilor Judetene. Directia pentru Agricultura Judeteana Bihor este condusa de un director executiv numit prin Ordin al Ministrului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale in persoana d-lui Hodisan Nicolae Florian. Noua Institutie este responsabila cu implementarea politicilor si strategiilor MADR in domeniile de activitate ale acestuia, asistenta tehnica, informare, indrumare si consiliere pentru obtinerea fondurilor europene si nationale in randul fermierilor, efectuarea activitatilor de monitorizare, verificare, inspectii si control in domeniul de activitate dar si alte atributii prevazute de legislatia nationala si Regulamentele C.E in vigoare. “ Doresc sa fac referire la un domeniu cu prioritate, cel al fondului funciar, care a primit o atentie sporita prin atribuirea unor sarcini concrete privind verificarea modului de amplasare a obiectivelor de investitii situate pe terenurile agicole din extravilanul localitatilor, a existentei aprobarilor necesare de scoatere din circuitul agicol, in conditiile prevazute de lege, precum si modul de utilizare a terenurilor pentru care s-a solicitat scoaterea din circuitul agricol, precum si schimbarea categoriei de folosinta a terenurilor agricole situate in extravilan. Totodata se vor verifica felul in care titularii obiectivelor de investitii au luat masurile de amenajare si nivelare a terenurilor ramase in urma excavarii , a masurilor de a nu degrada terenurile si culturile agricole din zona limitrofa prin depozitarea de materiale, deseuri si reziduri provenite din activitati de productie si prin scurgeri de orice fel. De la carma noii Institutii doresc sa acord o atentie sporita domeniului de pregatire profesionala a persoanelor care lucreaza in agricultura si domeniile conexe, precum si a celor care doresc sa obtina o specializare in acest domeniu, astfel pe langa cursurile deja functionale de pregatire a lucratorilor in domeniul legumicol, pomicol, zootehnic, sa autorizam noi cursuri cum ar fi: lucratori in agroturism, in mecanizarea agriculturii dar si in unele domenii ale procesarii produselor agricole cum ar fi meseriiile de: brutar, vinificator-pivnicer, macelar-carmanger, patiser-cofetar, piscicultor si altele.” Toti cei pregatiti in cadrul acestor cursuri vor beneficia de certificate de calificare recunoscute de Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei si Cercetarii fiind utile atat in gasirea unui loc de munca calificat in tara sau in strainatate precum si la accesarea de fonduri europene.
Director executiv
dr.ing, HODISAN Nicolae Florian
Lista cuprizand categoriile de documente produse si gestionate de DAJ Bihor
Cerere tip pentru acces la informațiile publice
Program de lucru DAJ Bihor
- Luni - Joi: 730 - 1600.
- Vineri: 730-1430.
Conducerea DAJ Bihor
Director executiv dr.ing. Hodișan Nicolae-Florian
Director executiv adjunct ing. Ștefan Marius Francisc
Autorizare spatii depozitare
SITUAȚIA CAPACITĂȚILOR DE DEPOZITARE AUTORIZATE EXISTENTE ÎN JUDEȚUL BIHOR, 2014
Raportari statistice 2014
Productii agricole 2014
Examen de promovare în grad profesional
Examen de promovare în grad profesional în data de 11.12.2024, ora 11.00 .
Concurs funcție publică teritorială de execuție referent superior
Concurs funcție publică de execuție temporar vacantă
Concurs auditor superior
Comunicat susținere probă interviu
Rezultat probă scrisă
Rezultat selecție dosare
Anunț examen de promovare în grad profesional 2022
Anunț examen de promovare în grad profesional 2021
Anunț concurs de promovare în grad profesional
REZULTAT SELECTIE DOSARE 30.10.2017
Concurs de recrutare
01.07.2016
Concurs de recrutare in vederea ocuparii functiei publice de executie vacante de :
-consilier, clasa I grad profesional superior
Examen promovare
ANUNT CONCURS PROMOVARE
Rezultat proba scrisa - 12.06.2017 - ocupare functie publica pe perioada determinata
Rezultat proba scrisa la examenul sustinut in data de 12.06.2017 pentru functia publica de consilier principal pe perioada determinata
Regulament intern DAJ Bihor
Ordin MADR de aprobare a structurii organizatorice si a statului de functii
Organigramă 2023 - DAJ BIHOR
Informare privind stabilirea cadrului general de implementare a intervențiilor aferente sectoarelor vegetal și zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027
Ordinul nr. 80/2023 privind criteriile de eligibilitate, documentele justificative, condițiile și modul de implementare a intevențiilor aferente sectoarelor vegetal și zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) – c)din Hotărârea Guvernului nr. 1571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervențiilor aferente sectoarelor vegetal și zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanțate din Fondul european de garantare agricolă și de la bugetul de stat.
Instiintare
MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE
AUTORITATEA NAȚIONALĂ FITOSANITARĂ
OFICIUL FITOSANITAR BIHOR
Str. Dimitrie Cantemir, nr. 24-26 Tel/Fax: 0259 268 743
Municipiul Oradea, Județul Bihor e-mail: Cod poștal 410519
ORADEA
Nr.220/O/10.01.2016
CĂTRE: TOATE PRIMĂRIILE JUDEȚULUI BIHOR
SPRE ȘTIINȚĂ: TUTUROR FERMIERILOR
ASOCIAȚIA CRESCĂTORILOR DE ALBINE BIHOR
România a notificat Comisia Europeană privind plasarea pe piață pentru o perioadă de maximum 120 de zile a următoarelor produse: CRUISER 350 FS (350 g/l Tiametoxam), NUPRID AL 600 FS (600 g/l Imidacloprid), PONCHO 600 FS (600 g/l) (600 g/l Clotianidin), SEEDOPRID 600 FS (600 g/l Imidacloprid), pentru tratarea semințelor pentru combaterea dăunătorilor de sol (Tanymecusdilaticollis și Agriotesssp.), la culturile de porumb și floarea–soarelui însămânțate în primăvara anului 2016.
În baza notificării, în conformitate cu prevederile art. 53 al Regulamentului (CE) nr. 1107/2009, s-a eliberat o autorizație temporara de 117 zile pentru fiecare din produsele menționate anterior care expiră la data de 31.05.2016.
Comercializarea și utilizarea acestor produse pe teritoriul României se va face cu respectarea prevederilor legislației în vigoare privind comercializarea și utilizarea produselor de protecție a plantelor.
În vederea reducerii riscului asociat utilizării produselor de protecție a plantelor, se vor aplica cu strictețe următoarele măsuri:
1. Sămânța de porumb și de floarea-soarelui tratată cu unul din produsele menționate se va utiliza numai în zonele și pe suprafețele cu infestare foarte puternică a dăunătorilor de solTanymecusdilaticollis(Rățișoara porumbului) și Agriotesssp. (Viermii sârmă).
2. Companiile vor comercializa produsele numai la operatorii care fac dovada că tratamentul va fi efectuat numai cu personal calificat, în instalații profesionale (stații/mașini de tratare a semințelor) înregistrate la oficiile fitosanitare județene.
3. Stațiile/mașinile de tratare a semințelor trebuie să fie neapărat dotate cu dispozitive de înmagazinare a prafului care rezultă în urma acoperirii semințelor cu produse de protecția plantelor.
4. Companiile vor ține o evidență strictă a cantităților de produs comercializat/operator economic, pe care o vor comunica săptămânal Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale – Autoritatea Națională Fitosanitară, în fiecare zi de luni până la ora 14.00, pe adresa de e-mail: , în vederea evitării creării de stocuri de produs/sămânțătratată după expirarea perioadei de 117 zile.
5. Etichetarea ambalajului semințelor tratate se va face conform prevederilor art. (49)4 al Regulamentului (CE) nr. 1107/2009.
6. Însămânțarea se va efectua cu semănători pneumatice echipate adecvat care să asigure un înalt grad de încorporare în sol și o reducere la minimum a pierderilor și emisiilor de praf, respectând bunele practici agricole;
7. În vederea asigurării protecției familiilor de albine împotriva intoxicațiilor cu produse de protecție a plantelor, se vor aplica toate măsurile ce se impun conform legislației în vigoare, de către toți operatorii economici care dețin stații/mașini de tratare a seminței, de către cei care depozitează și manipulează sămânță tratată și de către fermierii careseamănă semințe tratate cu produse de protecție a plantelor.
8. Producătorii agricoli (fermierii) care utilizează la semănat sămânță tratată, vor ține o evidență strictă a suprafețelor însămânțate, în registrul privind evidența tratamentelor cu produse de protecție a plantelor pe culturi.
9. Fermierii au obligația să marcheze solele, unde s-au înființat culturile de porumb/floarea-soarelui cu semințe tratate, folosind plăcuțe de avertizare, cu sintagma:
"Semințe de porumb/floarea-soarelui tratate cu (denumire produs de protecție a plantelor)„
10. Fermierii că au obligația de a anunța în timp util, atât primăriile cât și apicultorii din zonă cu privire la perioada în care se va derula acțiunea de semănat a semințelor tratate cu unul din produsele CRUISER 350 FS, NUPRID AL 600 FS, PONCHO 600 FS, SEEDOPRID 600 FS.
11. Inspectorii fitosanitari vor monitoriza întreaga acțiune și vor efectua controale atât în locurile de tratare a semințelor cât și în câmp, la semănat.
12. Este interzisă crearea de stocuri de produs, respectiv sămânță tratată după data de 31.05.2016.
Cu stimă,
Șef serviciu
ing. Nicolae RUGEA
Directia pentru Agricultura Bihor
Directia pentru Agricultura Judeteana a Judetului Bihor (D.A.J.) este institutia publica cu personalitate juridica, serviciul public deconcentrat aflat in subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) si este condusa de un director executiv.
Directorul executiv al Directiei pentru Agricultura a Judetului Bihor este ordonator tertiar de credite si raspunde de realizarea bugetului de venituri si cheltuieli si de folosirea creditelor bugetare, conform prevederilor Legii nr.500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
In subordinea Directiei pentru Agricultura a Judetului Bihor functioneaza Oficiul de Studii Pedologice si Agrichimice Bihor – unitate cu personalitate juridica, finantata din venituri proprii, a carui buget se aproba de catre conducatorul acestuia, cu avizul directorului executiv al Directiei pentru Agricultura a Judetetului Bihor, in calitate de ordonator de credite ierarhic superior.
De la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, se alocă fonduri pentru finanţarea cheltuielilor anuale necesare elaborării studiilor pedologice şi agrochimice şi sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultură .
Directia pentru Agricultura a Judetului Bihor este responsabila cu implementarea politicilor si strategiilor Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale in domeniile de activitate ale acestuia, statistica si RICA, asistenta tehnica, informarea, indrumarea si consilierea pentru obtinerea fondurilor europene si nationale in randul fermierilor, efectuarea activitatilor de monitorizare, verificare, inspectii si control in domeniile de activitate, precum si cu alte atributii prevazute de legislatia in vigoare. Compartimentele functionale din structura Directiei pentru Agricultura a Judetului Bihor sunt coordonate tehnic de catre directiile generale si directiile de specialitate din cadrul M.A.D.R.
Organizarea si functionarea D.A.J. Bihor este reglementata de de Legea nr. 157/2016 privind unele masuri pentru reorganizarea unor structuri aflate in subordinea/coordonarea M.A.D.R si H.G. nr. 860/2016 privind organizarea, functionarea si stabilirea atributiilor directiilor pentru agricultura judetene si a municipiului Bucuresti.
Programul de lucru al Directiei pentru Agricultura a Judetului Bihor este de luni până joi, între orele 07.30 – 16.00 și vineri între orele 07:30 – 14:30.
RAPORT TRANSPARENTA DECIZIONALA Legea 544/2001 pentru anul 2023
Buget DAJ Bihor
Bilanț contabil DAJ Bihor
Liste de bunuri primite cu titlu gratuit
Declarație privind asumarea unei agende de integritate organizațională la nivelul Direcției pentru Agricultură Județeană Bihor
RAPORT TRANSPARENTA DECIZIONALA Lg 5442001
octombrie-noiembrie
acceptari oferte august - septembrie
ORDIN nr. 2.204 din 21 august 2015
privind aprobarea Procedurii de reducere a normei de venit, în cazul activităţilor agricole, şi pentru aprobarea unor formulare>
Lista beneficiarilor ajutoarelor de minimis in temeiul HG638/2016, HG 723/2016 și HG 852/2016
27.02.2017
Situaţie cu privire la lista beneficiarilor ajutoarelor de minimis in temeiul HG638/2016, HG 723/2016 și HG 852/2016
Situația veniturilor salariale DAJ Bihor în anul 2023
Situația veniturilor salariale DAJ Bihor valabile de la 10.08.2018
Situația veniturilor salariale DAJ Bihor valabile la 01.01.2018
Situația veniturilor salariale DAJ Bihor la 08.12.2017
Situatia Veniturilor Salariale DAJ Bihor- 2017
INFORMARE ASUPRA SCHEMEI DE "AJUTOR DE MINIMIS PENTRU APLICAREA PROGRAMULUI DE SUSȚINERE A PRODUSULUI TOMATE IN SPATII PROTEJATE" PENTRU ANUL 2023 (Hotărâre nr. 1569/2022)
INFORMARE ASUPRA SCHEMEI DE "AJUTOR DE MINIMIS PENTRU APLICAREA PROGRAMULUI DE SUSȚINERE A PRODUSULUI TOMATE IN SPATII PROTEJATE" PENTRU ANUL 2023 (Hotărâre nr. 1569/2022)
BENEFICIARII PENTRU CARE PREVEDERILE PREZENTEI SCHEME SE APLICA:
Schema de ajutor de minimis se aplică pe întreg teritoriul României în anul 2023, pentru susţinerea producţiei de tomate în spaţii protejate, cultivate în ciclul I de producţie.
(1) Schema de ajutor de minimis se acordă întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole, pentru susţinerea producţiei de tomate în spaţii protejate, potrivit art. 2.
(2) Prevederile prezentei scheme se aplică întreprinderilor/ întreprinderilor unice, pentru culturile de tomate cultivate în spaţii protejate prevăzute la art. 2, respectiv:
a) producătorilor agricoli persoane fizice care deţin atestat de producător emis în baza Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, cu modificările şi completările ulterioare, valabil până la 31 decembrie 2023;
b) producătorilor agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale, constituite potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
c) producătorilor agricoli societăţi agricole, constituite potrivit prevederilor Legii nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, cu modificările şi completările ulterioare;
d) producătorilor agricoli persoane juridice
Documente necesare înscrierii se gasesc în atasamentele de mai jos:
Declarații de avere 2024
Declarații de interese 2024
Declarații de interese 2023
Declarații de avere 2023
Declarații de avere 2022
Declarații de interese 2022
Campania de informare și mediatizare OMG 2024
COMUNICAT DE PRESĂ
16.03.2017
Cursuri de calificare profesională in agricultură
După reorganizarea structurilor teritoriale din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltarii Rurale, Direcţia pentru Agricultură Judeţeană Bihor, odată cu atribuirea noilor sarcini şi după stabilirea unui program al activităţilor pentru anul 2017 şi-a propus ca una dintre priorităţi să se adreseze pregatirii profesionale a persoanelor ocupate in agricultură. Faptul că mulţi muncitori din domeniile agricole sunt angajaţi pentru munci necalificate deşi aceştia prestează munci care necesită o pregătire profesională de specialitate şi asta datorită faptului că nu pot face dovada pregatirii profesionale prin atestate profesionale sau certificate de calificare, Direcţia pentru Agricultura Judeteană Bihor vine in sprijinul acestora dar şi-n sprijinul angajatorilor cu o gamă de cursuri de pregatire profesională: lucrători în cultura plantelor, lucrători în cresterea animalelor, lucrători în pomicultura, cursuri care au fost reacreditate de Ministerul Muncii şi Educaţiei şi care se afla in desfăşurare. Ca o noutate absolută, lansăm oferta de cursuri de tractoristi şi lucratori în gospodăria agroturistică. Absolvenţii cursurilor de tractorist pot obţine şi permis de conducere pentru categoria de vehicul. Cursurile se desfăşoara in mai multe locaţii din judet, stabilite în funcţie de numărul de cursanţi înscrişi în zona respectivă. Pentru cei interesaţi, instituţia noastră le stă la dispoziţie cu informaţii suplimentare prin Compartimentul de Formare Profesională la sediul Direcţiei pentru Agricultură Judeţeană Bihor, Oradea, str. Dimitrie Cantemir, nr. 24-26, telefon 0259416722, int. 21, Biroul Formare Profesionala.
Director executiv,
Dr. ing. Nicolae HODIŞAN
Contact DAJ BIHOR
Directia pentru Agricultura Judeteana Bihor
Contact
Adresa: Strada Dimitrie Cantemir, Nr. 24-26, 410519
Oradea, Bihor, Romania
Tel: 0259.416.722 ; 0359.418.302
Mobil: 0745.509.272
Fax: 0259.417.976
Site: https://www.directiaagricolabihor.ro
https://da-elearn.dotmesa.com/
Contact
Directia pentru Agricultura Judeteana Bihor
Contact
Adresa: Strada Dimitrie Cantemir, Nr. 24-26, 410519
Oradea, Bihor, Romania
Tel: 0259.416.722 ; 0359.418.302
Mobil: 0745.509.272
Fax: 0259.417.976
Email:
Site: https://www.directiaagricolabihor.ro
https://da-elearn.dotmesa.com/
Codul de conduită etică și profesională a funcționarilor publici din cadrul DAJ Bihor
Târgul Locurilor de Muncă în Agricultură din cadrul proiectului ALTERAGRI - ROHU 426 - sprijin acordat economiei locale prin încurajarea utilizării alternative a produselor agricole, finanțat prin Proiectul Interreg V-A România-Ungaria.
Azi, 5 decembrie 2023, cu începere de la orele 09:00 a avut loc Târgul Locurilor de Muncă în Agricultură organizat de Direcția pentru Agricultură a județului Bihor în cadrul proiectului ALTERAGRI - ROHU 426 - sprijin acordat economiei locale prin încurajarea utilizării alternative a produselor agricole, finanțat prin Proiectul Interreg V-A România-Ungaria.
Evenimentul a avut loc în holul Facultății de Protecția Mediului, din cadrul Universității Oradea, unde principalele firme din domeniul agricol și-au prezentat ofertele de angajare pentru viitori absolvenți.
Întâlnirea a fost un bun prilej atât pentru studenți pentru a vedea exact care sunt cerințele pe piața muncii, cât și pentru firme care au avut posibilitatea de a cunoaște potențiali angajați.
TÂRGUL LOCURILOR DE MUNCĂ ÎN AGRICULTURĂ, DIN CADRUL PROIECTULUI ALTERAGRI – COD ROHU426
COMUNICAT DE PRESĂ
TÂRGUL LOCURILOR DE MUNCĂ ÎN AGRICULTURĂ, DIN CADRUL PROIECTULUI ALTERAGRI – COD ROHU426
”SPRIJINIREA ECONOMIEI LOCALE PRIN ÎNCURAJAREA UTILIZĂRII ALTERNATIVE A PRODUSELOR AGRICOLE”
Direcția pentru Agricultură Județeană Bihor organizează al doilea târg al locurilor de muncă din agricultură, marți 5 decembrie 2023, începând cu ora 9:00, în incinta Facultății de Protecția Mediului, de pe Bd. Magheru, din cadrul Universității Oradea. Târgul face parte din calendarul de evenimente din cadrul proiectului ALTERAGRI – cod ROHU426 – ”Sprijinirea economiei locale prin încurajarea utilizării alternative a produselor agricole”.
Lider de proiect este Direcția pentru Agricultură Județeană Bihor, iar parteneri sunt Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice Bihor - OSPA, respectiv Fundația de Interes Public ”Știință pentru mediu” Tudomány a Kőrnyezetünkert Kőzhasynú Alapitvány din Debrecen, Ungaria - TUDKA.
Perioada de implementare a proiectului este 1 mai 2021 – 31 decembrie 2023.
Bugetul total al proiectului este 1.697.320,00 euro (din care 1.427.422 euro din FEDR și 251.898 euro din cofinanțare națională).
Obiectivul general al proiectului este revitalizarea și sprijinirea viabilității economice a profesiilor și tehnologiilor agricole tradiționale din regiunea Programului – cum ar fi cânepa în Ungaria, respectiv lâna și alte plante tehnice în România.
La acest târg vor participa 10 companii din județul Bihor care activează și fac angajări în agricultură. De asemenea, în cadrul evenimentului vor fi prezenți reprezentații A.J.O.F.M. Bihor, care vor oferi informații și consiliere pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă în agricultură. Participarea companiilor la acest târg este gratuită.
Proiectul ALTERAGRI – cod ROHU426 – ”Sprijinirea economiei locale prin încurajarea utilizării alternative a produselor agricole” este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Fondul Weuropean de Dezvoltare Regională în cadrul Programului Interreg V-A România-Ungaria.
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Uniunii Europene.
Comunicat de presă
COMUNICAT DE PRESĂ
Conferința “Soluții inovative bazate pe Tehnologia Informației și Comunicațiilor pentru agricultură”.
”SPRIJINIREA ECONOMIEI LOCALE PRIN ÎNCURAJAREA UTILIZĂRII ALTERNATIVE A PRODUSELOR AGRICOLE”
Direcția pentru Agricultură Județeană Bihor organizează Conferința “Soluții inovative bazate pe Tehnologia Informației și Comunicațiilor pentru agricultură”.
Conferința “Soluții innovative bazate pe Tehnologia Informației și Comunicațiilor pentru agricultură” face parte din cadrul proiectului ALTERAGRI – cod ROHU426 – ”Sprijinirea economiei locale prin încurajarea utilizării alternative a produselor agricole”.
Evenimentul va avea loc joi, 16 noiembrie , începând cu ora 10:00, în sala de festivitate din cadrul Facultății de Protecția Mediului, strada b-dul. Gen. Magheru, nr. 26, Oradea, jud. Bihor. Cei interesați vor putea asista la prezentarea mai multor tehnologii inovative din domeniul agricol, cum ar fi:
- Programe alternative și aplicații inovative în agricultură prin utilizarea dronelor;
- Platforme web în agricultură;
- Utilizarea instrumentelor digitale în activitatea curentă a Oficiului Fitosanitar Bihor;
- Inteligența artificială în agricultură.
Lider de proiect este Direcția pentru Agricultură Județeană Bihor, alaturi de partenerii proiectului: Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice Bihor – OSPA si Fundația de Interes Public ”Știință pentru mediu” Tudomány a Kőrnyezetünkert Kőzhasynú Alapitvány din Debrecen, Ungaria - TUDKA.
Perioada de implementare a proiectului este 1 mai 2021 – 31 decembrie 2023.
Bugetul total al proiectului este 1.697.320,00 euro (din care 1.427.422 euro din FEDR și 251.898 euro din cofinanțare națională).
Obiectivul general al proiectului este revitalizarea și sprijinirea viabilității economice a profesiilor și tehnologiilor agricole tradiționale din regiunea Programului – cum ar fi cânepa în Ungaria, respectiv lâna și alte plante tehnice în România.
Proiectul ALTERAGRI – cod ROHU426 – ”Sprijinirea economiei locale prin încurajarea utilizării alternative a produselor agricole” este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională în cadrul Programului Interreg V-A România-Ungaria.
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Uniunii Europene.
Programul Interreg V-A România-Ungaria
Interreg V-A România-Ungaria
Axa prioritară: AP3 - Îmbunătățirea ocupării forței de muncă și promovarea mobilității transfrontaliere a forței de muncă (Cooperant
privind ocuparea forței de muncă)
Prioritate de investiții: Prioritatea de investiții: SO8/b Creșterea gradului de ocupare a forței de muncă în cadrul zonei eligibile;
Codul eMS: ROHU-426
Titlul proiectului: Sprijinirea economiei locale prin încurajarea utilizării alternative a produselor agricole
produse Agricole