Conditii de organizare si functionare a fitofarmaciilor

 

CONDITII DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE A FITOFARMACIILOR

1. In fitofarmacii isi desfasoara activitatea comerciantii inregistrati pe baza certificatului de inregistrare si care au ca domeniu principal de activitate comertul cu amanuntul cu produse de protectie a plantelor clasificate ca nocive (Xn), iritante (Xi) sau a celor fara clasificare de periculozitate.

2. Localul fitofarmaciei trebuie sa fie situat  la parterul cladirilor si sa aiba o suprafata utila suficienta si adecvata pentru desfasurarea activitatii.

3. Este interzisa amplasarea fitofarmaciei in spatii improvizate, in baraci,chioscuri sau alte contructii provizorii.

4. Incaperile fitofarmaciei vor fi legate functional intre ele, nefiind permisa dispersarea acestora in interiorul aceleiasi cladiri.

5. In cazul amplasarii fitofarmaciei la parterul cladirilor, accesul se face direct din strada.

6. In cazul in care fitofarmacia este situata la parterul unui bloc de locuinte, este obligatoriu ca intrarea in aceasta sa fie diferita de intrarea pentru locatari.

7. Fitofarmacia va fi racordata la sursa de curent electric si va fi prevazuta cu grup sanitar care va fi racordat in mod obligatoriu la instalatia de apa curenta sau la o sursa de apa, canalizare ori fosa septica, dupa caz, si va fi prevazuta cu pardoseala din ciment sau gresie.

8. Fitofarmacia trebuie sa aiba urmatoarele incaperi:

a) o incapere in care are acces publicul si in care se comercializeaza produsele pentru care au aprobare.

b) o incapere destinata depozitarii si pastrarii produselor de protectie a plantelor. Produsele se depoziteaza in ambalajul original, sigilat in incaperi uscate, destinate produselor de protectie a plantelor, fara actiunea directa a razelor solare si a caldurii;

c) grup sanitar;

9. La sediul fitofarmaciei trebuie sa existe urmatoarele documente:

a) acte care sa ateste provenienta si calitatea produselor, facturi sau note de transfer, buletine de analiza si certificate de conformitate;

b) lista furnizorilor;

c) documente care sa ateste efectuarea receptiei calitative a produselor;

d) registrul unic de control.

Documentele se vor arhiva si se vor pastra in fitofarmacie intr-un spatiu special amenajat, pe perioada prevazuta de legislatia in vigoare.

10. Personalul fitofarmaciei poate fi compus din:

a) personal cu pregatire de specialitate corespunzatoare, atestat prin certificat de atestare profesionala pentru activitati de comercializare a produselor de protectie a plantelor elberat de unitatea fitosanitara a judetului in raza caruia isi desfasoara activitatea.

b) personal administrativ.

11. In cazul in care fitofarmacia se afla in acelasi imobil cu depozitul fitofarmaceutic, constituind un tot unitar, aflat in proprietatea aceleiasi societati, nu se impune existenta a doua grupuri sanitare si nici existenta unui depozit separat pentru depozitarea produselor care se comercializeaza in fitofarmacie.