Directia pentru Agricultura Judeteana Bihor
Contact
Addresa : Str Dimitrie Cantemir NR 24-26, 410519
Oradea, Bihor, Romania
Tel: 0259.416.722 ; 0359.418.302
Mob: 0745.509.272
Fax: 0259.417.976
Email: dadr.bh@madr.ro secretariat@dgaia.rdsor.ro
Site:https://www.directiaagricolabihor.ro
Se prelungește sesiunea de primire a proiectelor pentru obținerea unor produse alimentare prin PNDR 2020
Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) anunță prelungirea sesiunii de primire a proiectelor de investiții în procesarea și marketingul produselor agricole, în vederea obținerii de produse neagricole, prin intermediul schemei GBER aferentă submăsurii 4.2 din Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020, până la 30 noiembrie 2017, ora 16:00.
Alocarea financiară, disponibilă în sesiunea din acest an, pentru schema GBER aferentă sM 4.2 „Sprijin pentru investiții în procesarea/ marketingul produselor agricole” este de 70 de milioane de euro. Până în prezent, AFIR a primit on-line 28 de cereri de finanțare în valoare totală nerambursabilă de peste 26 de milioane de euro.
Dintre investițiile eligibile prin schema GBER, amintim fabricarea produselor de panificație, a îngheţatei şi a sorbetului, dar și fabricarea unor băuturi, cum ar fi berea artizanală. Valoarea finanțării este de maximum 2,5 milioane de euro/ proiect în funcție de tipul de beneficiar și de specificul investiției.
Sprijinul acordat pentru procesarea secundară a produselor agricole în vederea obținerii de produse neagricole, prin schema GBER aferentă sM 4.2, este de până la 50% nerambursabil și este corelat cu tipul întreprinderii, tipul investiției și zona de dezvoltare regională în care este amplasată investiția. Pragul de calitate lunar, stabilit pentru luna noiembrie 2017, este de 15 puncte.
Depunerea cererilor de finanțare se face on-line pe pagina oficială a Agenției, www.afir.info, până la termenul limită al sesiunii, 30 noiembrie 2017, ora 16:00. Toți cei interesați să depună cereri de finanțare prin schema GBER aferentă sM 4.2 pot consulta gratuit Ghidul solicitantului și anexele aferente pe site-ul AFIR, la secțiunea „Investiții PNDR”.
preluat de pe www.madr.ro
Raport de activitate 2017
Comunicat de presa 04.10.2017- "Ziua Nationala a Produselor Agroalimentare Romanesti"
ZIUA NAȚIONALĂ A PRODUSELOR ROMÂNEȘTI
Începând din acest an, vom sărbători la 10 octombrie "Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești".
Având în vedere dezvoltarea acestui concept de produs național, concept care se dezvoltă tot mai pronunțat în țările membre ale Uniunii Europene, care are scopul de a stimula consumul de produse autohtone, Parlamentul României prin Legea 168/2017 care modifică și completează Legea 18/1991 republicată, instituie data de 10 octombrie ca fiind ziua națională a produselor agroalimentare ramânești.
Prin produs național se înțelege a fi acel produs agroalimentar, obținut în proporție de 100 % pe teritoriul național, atât produsele agricole ca și materie primă cât și ca loc de procesare al acestora.
Se impune un astfel eveniment pentru a aduce câtuși de puțin în atenția consumatorilor importanța alegerii de pe rafturile magazinelor sau de pe standurile din piețele agroalimentare a produselor agricole produse de fermierii noștri și procesate în unități de producere ale cărui personal lucrativ sunt cetățeni români.
Obiectivul acestui demers este de a promova produsele românești, de a stimula consumul acestora și nu în ultimul rând acela de a stimula economia națională prin menținerea unui circuit financiar național.
La 10 octombrie, să consumăm cu prioritate produse agroalimentare românești.
Director executiv,
dr. ing. Nicolae HODIŞAN
Informare amenajamente pastorale
Oradea,
14.03.2017
Informare Amenajamente Pastorale Potrivit prevederilor art. 10 alin (1) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2013 cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu anul 2018 este obligatorie aplicarea amenajamentelor pastorale la nivelul fiecarei Unitati Administrativ Teritoriale (UAT) pentru accesarea fondurilor europene aferente platilor pe suprafata, ceea ce implica finalizarea acestei actiuni pana la 31 decembrie 2017. Ca urmare va aducem la cunostinta ca aveti obligatia de a constitui la nivelul consiliului local, un grup de lucru in vederea elaborarii proiectelor pentru amenajamente pastorale. In acest sens va solicitam sa transmiteti la fiecare sfarsit de luna, stadiul de realizare a acestei actiuni la adresa de e-mail si totodata sa solicitati reprezentantului DAJ Bihor repartizat la UAT-ul dumneavoastra sprijin in acest sens. Pentru formatii suplimentare, va puteti adresa d-lui ing. Bodea Ioan, tel. 0741/195207.
DIRECTOR EXECUTIV
dr. ing. Hodişan Nicolae Florian
Comunicat de presa 30.01.2017
COMUNICAT DE PRESA
Sfarsitul anului 2016 s-a marcat in administratia agricola prin finalizarea unui proces de reorganizare la nivelul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, proces care a demarat odata cu aprobarea in Parlamentul Romaniei a Legii nr.157/2016 privind unele masuri pentru reorganizarea unor structuri aflate in subordinea si coordonarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, a Hotararii de Guvern nr. 860/2016 privind organizarea, functionarea si stabilirea atributiilor Directiilor pentru Agricultura Judetene ca institutii nou infiintate, prin preluarea activitatii patrimoniului si personalului fostelor Directii pentru Agricultura, a compartimentelor functionale din subordinea Directiei, Monitorizare, Inspectii, Verificare si Control din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale precum si a Camerelor Agricole Judetene din subordinea Consiliilor Judetene. Directia pentru Agricultura Judeteana Bihor este condusa de un director executiv numit prin Ordin al Ministrului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale in persoana d-lui Hodisan Nicolae Florian. Noua Institutie este responsabila cu implementarea politicilor si strategiilor MADR in domeniile de activitate ale acestuia, asistenta tehnica, informare, indrumare si consiliere pentru obtinerea fondurilor europene si nationale in randul fermierilor, efectuarea activitatilor de monitorizare, verificare, inspectii si control in domeniul de activitate dar si alte atributii prevazute de legislatia nationala si Regulamentele C.E in vigoare. “ Doresc sa fac referire la un domeniu cu prioritate, cel al fondului funciar, care a primit o atentie sporita prin atribuirea unor sarcini concrete privind verificarea modului de amplasare a obiectivelor de investitii situate pe terenurile agicole din extravilanul localitatilor, a existentei aprobarilor necesare de scoatere din circuitul agicol, in conditiile prevazute de lege, precum si modul de utilizare a terenurilor pentru care s-a solicitat scoaterea din circuitul agricol, precum si schimbarea categoriei de folosinta a terenurilor agricole situate in extravilan. Totodata se vor verifica felul in care titularii obiectivelor de investitii au luat masurile de amenajare si nivelare a terenurilor ramase in urma excavarii , a masurilor de a nu degrada terenurile si culturile agricole din zona limitrofa prin depozitarea de materiale, deseuri si reziduri provenite din activitati de productie si prin scurgeri de orice fel. De la carma noii Institutii doresc sa acord o atentie sporita domeniului de pregatire profesionala a persoanelor care lucreaza in agricultura si domeniile conexe, precum si a celor care doresc sa obtina o specializare in acest domeniu, astfel pe langa cursurile deja functionale de pregatire a lucratorilor in domeniul legumicol, pomicol, zootehnic, sa autorizam noi cursuri cum ar fi: lucratori in agroturism, in mecanizarea agriculturii dar si in unele domenii ale procesarii produselor agricole cum ar fi meseriiile de: brutar, vinificator-pivnicer, macelar-carmanger, patiser-cofetar, piscicultor si altele.” Toti cei pregatiti in cadrul acestor cursuri vor beneficia de certificate de calificare recunoscute de Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei si Cercetarii fiind utile atat in gasirea unui loc de munca calificat in tara sau in strainatate precum si la accesarea de fonduri europene.
Director executiv
dr.ing, HODISAN Nicolae Florian
Comunicat de presa programul tomate
Comunicat de presa
Autorizare spatii depozitare
SITUAȚIA CAPACITĂȚILOR DE DEPOZITARE AUTORIZATE EXISTENTE ÎN JUDEȚUL BIHOR, 2014
Raportari statistice 2014
Productii agricole 2014
Comunicat susținere probă interviu
Rezultat probă scrisă
Rezultat selecție dosare
Anunț examen de promovare în grad profesional 2022
Anunț examen de promovare în grad profesional 2021
Anunț concurs de promovare în grad profesional
REZULTAT SELECTIE DOSARE 30.10.2017
Concurs de recrutare
01.07.2016
Concurs de recrutare in vederea ocuparii functiei publice de executie vacante de :
-consilier, clasa I grad profesional superior
Examen promovare
ANUNT CONCURS PROMOVARE
Rezultat proba scrisa - 12.06.2017 - ocupare functie publica pe perioada determinata
Rezultat proba scrisa la examenul sustinut in data de 12.06.2017 pentru functia publica de consilier principal pe perioada determinata
Instiintare
MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE
AUTORITATEA NAȚIONALĂ FITOSANITARĂ
OFICIUL FITOSANITAR BIHOR
Str. Dimitrie Cantemir, nr. 24-26 Tel/Fax: 0259 268 743
Municipiul Oradea, Județul Bihor e-mail: Cod poștal 410519
ORADEA
Nr.220/O/10.01.2016
CĂTRE: TOATE PRIMĂRIILE JUDEȚULUI BIHOR
SPRE ȘTIINȚĂ: TUTUROR FERMIERILOR
ASOCIAȚIA CRESCĂTORILOR DE ALBINE BIHOR
România a notificat Comisia Europeană privind plasarea pe piață pentru o perioadă de maximum 120 de zile a următoarelor produse: CRUISER 350 FS (350 g/l Tiametoxam), NUPRID AL 600 FS (600 g/l Imidacloprid), PONCHO 600 FS (600 g/l) (600 g/l Clotianidin), SEEDOPRID 600 FS (600 g/l Imidacloprid), pentru tratarea semințelor pentru combaterea dăunătorilor de sol (Tanymecusdilaticollis și Agriotesssp.), la culturile de porumb și floarea–soarelui însămânțate în primăvara anului 2016.
În baza notificării, în conformitate cu prevederile art. 53 al Regulamentului (CE) nr. 1107/2009, s-a eliberat o autorizație temporara de 117 zile pentru fiecare din produsele menționate anterior care expiră la data de 31.05.2016.
Comercializarea și utilizarea acestor produse pe teritoriul României se va face cu respectarea prevederilor legislației în vigoare privind comercializarea și utilizarea produselor de protecție a plantelor.
În vederea reducerii riscului asociat utilizării produselor de protecție a plantelor, se vor aplica cu strictețe următoarele măsuri:
1. Sămânța de porumb și de floarea-soarelui tratată cu unul din produsele menționate se va utiliza numai în zonele și pe suprafețele cu infestare foarte puternică a dăunătorilor de solTanymecusdilaticollis(Rățișoara porumbului) și Agriotesssp. (Viermii sârmă).
2. Companiile vor comercializa produsele numai la operatorii care fac dovada că tratamentul va fi efectuat numai cu personal calificat, în instalații profesionale (stații/mașini de tratare a semințelor) înregistrate la oficiile fitosanitare județene.
3. Stațiile/mașinile de tratare a semințelor trebuie să fie neapărat dotate cu dispozitive de înmagazinare a prafului care rezultă în urma acoperirii semințelor cu produse de protecția plantelor.
4. Companiile vor ține o evidență strictă a cantităților de produs comercializat/operator economic, pe care o vor comunica săptămânal Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale – Autoritatea Națională Fitosanitară, în fiecare zi de luni până la ora 14.00, pe adresa de e-mail: , în vederea evitării creării de stocuri de produs/sămânțătratată după expirarea perioadei de 117 zile.
5. Etichetarea ambalajului semințelor tratate se va face conform prevederilor art. (49)4 al Regulamentului (CE) nr. 1107/2009.
6. Însămânțarea se va efectua cu semănători pneumatice echipate adecvat care să asigure un înalt grad de încorporare în sol și o reducere la minimum a pierderilor și emisiilor de praf, respectând bunele practici agricole;
7. În vederea asigurării protecției familiilor de albine împotriva intoxicațiilor cu produse de protecție a plantelor, se vor aplica toate măsurile ce se impun conform legislației în vigoare, de către toți operatorii economici care dețin stații/mașini de tratare a seminței, de către cei care depozitează și manipulează sămânță tratată și de către fermierii careseamănă semințe tratate cu produse de protecție a plantelor.
8. Producătorii agricoli (fermierii) care utilizează la semănat sămânță tratată, vor ține o evidență strictă a suprafețelor însămânțate, în registrul privind evidența tratamentelor cu produse de protecție a plantelor pe culturi.
9. Fermierii au obligația să marcheze solele, unde s-au înființat culturile de porumb/floarea-soarelui cu semințe tratate, folosind plăcuțe de avertizare, cu sintagma:
"Semințe de porumb/floarea-soarelui tratate cu (denumire produs de protecție a plantelor)„
10. Fermierii că au obligația de a anunța în timp util, atât primăriile cât și apicultorii din zonă cu privire la perioada în care se va derula acțiunea de semănat a semințelor tratate cu unul din produsele CRUISER 350 FS, NUPRID AL 600 FS, PONCHO 600 FS, SEEDOPRID 600 FS.
11. Inspectorii fitosanitari vor monitoriza întreaga acțiune și vor efectua controale atât în locurile de tratare a semințelor cât și în câmp, la semănat.
12. Este interzisă crearea de stocuri de produs, respectiv sămânță tratată după data de 31.05.2016.
Cu stimă,
Șef serviciu
ing. Nicolae RUGEA
oferte de vânzare ianuarie
oferte decembrie
acceptari oferte ianuarie
acceptari oferte
ORDIN nr. 2.204 din 21 august 2015
privind aprobarea Procedurii de reducere a normei de venit, în cazul activităţilor agricole, şi pentru aprobarea unor formulare>
Lista beneficiarilor ajutoarelor de minimis in temeiul HG638/2016, HG 723/2016 și HG 852/2016
27.02.2017
Situaţie cu privire la lista beneficiarilor ajutoarelor de minimis in temeiul HG638/2016, HG 723/2016 și HG 852/2016
Venituri salariale 2023
Situația veniturilor salariale DAJ Bihor valabile de la 10.08.2018
Situația veniturilor salariale DAJ Bihor valabile la 01.01.2018
Situația veniturilor salariale DAJ Bihor la 08.12.2017
Situatia Veniturilor Salariale DAJ Bihor- 2017
Declarații de avere 2022
Declarații de interese 2022
COMUNICAT DE PRESĂ
16.03.2017
Cursuri de calificare profesională in agricultură
După reorganizarea structurilor teritoriale din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltarii Rurale, Direcţia pentru Agricultură Judeţeană Bihor, odată cu atribuirea noilor sarcini şi după stabilirea unui program al activităţilor pentru anul 2017 şi-a propus ca una dintre priorităţi să se adreseze pregatirii profesionale a persoanelor ocupate in agricultură. Faptul că mulţi muncitori din domeniile agricole sunt angajaţi pentru munci necalificate deşi aceştia prestează munci care necesită o pregătire profesională de specialitate şi asta datorită faptului că nu pot face dovada pregatirii profesionale prin atestate profesionale sau certificate de calificare, Direcţia pentru Agricultura Judeteană Bihor vine in sprijinul acestora dar şi-n sprijinul angajatorilor cu o gamă de cursuri de pregatire profesională: lucrători în cultura plantelor, lucrători în cresterea animalelor, lucrători în pomicultura, cursuri care au fost reacreditate de Ministerul Muncii şi Educaţiei şi care se afla in desfăşurare. Ca o noutate absolută, lansăm oferta de cursuri de tractoristi şi lucratori în gospodăria agroturistică. Absolvenţii cursurilor de tractorist pot obţine şi permis de conducere pentru categoria de vehicul. Cursurile se desfăşoara in mai multe locaţii din judet, stabilite în funcţie de numărul de cursanţi înscrişi în zona respectivă. Pentru cei interesaţi, instituţia noastră le stă la dispoziţie cu informaţii suplimentare prin Compartimentul de Formare Profesională la sediul Direcţiei pentru Agricultură Judeţeană Bihor, Oradea, str. Dimitrie Cantemir, nr. 24-26, telefon 0259416722, int. 21, Biroul Formare Profesionala.
Director executiv,
Dr. ing. Nicolae HODIŞAN
Contact DAJ BIHOR
Contact
Directia pentru Agricultura Judeteana Bihor
Contact
Adresa: Strada Dimitrie Cantemir, Nr. 24-26, 410519
Oradea, Bihor, Romania
Tel: 0259.416.722 ; 0359.418.302
Mobil: 0745.509.272
Fax: 0259.417.976
Email:
Site: https://www.directiaagricolabihor.ro
https://www.madr.ro